Prima pagină
Despre „România literară”
Istoric
Echipa redacțională
Contact
Abonamente
Rubrici și secțiuni
Actualitatea
Editorial
Puzzle
Contrafort
Ochiul magic
Efectul de ecou
Comentarii critice
Istorie literară
Eseu
Fototeca
Poezie
Proză
Interviu
Arte
Meridiane
Articole recente
Ediții
Arhiva 2024
Arhiva 2023
Arhiva 2022
Arhiva 2021
Arhiva 2020
Arhiva 2019
Suplimentul „După 30 de ani”
Arhiva veche (Romlit.ro)
Data apariției (print): 21 aprilie 2023
Permalink:
https://romanialiterara.com/arhiva/17-2023
Editorial
de
Nicolae Manolescu: „Inteligența“ artificială
Poemul săptămânii
de
Gellu Dorian
Întoarcerea la cărți
de
Mihai Zamfir: Noi și finlandezii
Contrafort
de
Mircea Mihăieș: Biografia orală
Istorie literară
de
Vasile Spiridon: Diferențe de dioptrii. Adrian Maniu (1891-1968)
Nuanțe
de
Toma Pavel: Despre încredere
Pe de altă parte
de
Nicolae Prelipceanu: Doi cizmari
Poeme de
Radu Florescu
Cronica literară
de
Răzvan Voncu: Doi optzeciști transilvani
Cartea de poezie
Horia Gârbea: Terase livrești
Cartea de convorbiri
Ioan Holban: Rugăciune și poezie
Cartea pentru copii
Ovidiu Pecican: O lectură etajată
Cartea de istorie
Cristian Vasile: Scriitorii români în „obsedantul deceniu“
Irina Petraș: Viața
cumva-cumva
sau despre amnezia culturală
Al. Cistelecan: Voyerism cu năzăreli
Interviurile R.l.
Misha Glenny
în
dialog cu
Cristian Pătrășconiu
Vasile Ghica: Aforisme
Am citit
de
Alex Ștefănescu: O ilustrare a ideii de soartă
Note și accente
Poeme de
Spiridon Popescu și Nicolae Tzone
Cornel Ungureanu: Moldova și spiritul abisal al culturii
Dan Perșa: Ghiocei
Adrian Lesenciuc: Potențarea magicului printr-o dublă lectură a puterii
Avanpremieră editorială
Norman Lebrecht:
De ce Beethoven
Andreia Vanci Roman: Catherine Durandin – România Revival
Cronica filmului
de
Angelo Mitchievici: Ceaușescu, portretul revoluționarului la tinerețe
Ana-Stanca Tabarasi-Hoffmann: Goethe și E.T.A. Hoffmann, desenul și literatura
Cronica dramatică
de
Marina Constantinescu: Mi-e dor de tine