Prima pagină
Despre „România literară”
Istoric
Echipa redacțională
Contact
Abonamente
Rubrici și secțiuni
Actualitatea
Editorial
Puzzle
Contrafort
Ochiul magic
Efectul de ecou
Comentarii critice
Istorie literară
Eseu
Fototeca
Poezie
Proză
Interviu
Arte
Meridiane
Articole recente
Ediții
Arhiva 2025
Arhiva 2024
Arhiva 2023
Arhiva 2022
Arhiva 2021
Arhiva 2020
Arhiva 2019
Suplimentul „După 30 de ani”
Arhiva veche (Romlit.ro)
Data apariției (print): 28 mai 2021
Permalink:
https://romanialiterara.com/arhiva/23-2021
Editorial
de Nicolae Manolescu: Eroi
ș
i asasini
Certocrația
de Dorin Tudoran: Sub aripa lui Leonardo
Interstiții
de Alexandru Călinescu: Recitindu-l pe Revel
Contrafort
de Mircea
Mihăieș:
Roth
ș
i vr
ă
jitoarele
Punct de sprijin
de Vasile Dan: Cel
ă
lalt pol al poeziei
Cap sau pajur
ă
de Ștefan Cazimir: Gafe princiare
Cronica edițiilor
de R
ă
zvan Voncu: Coșbuc, într-o versiune „Best Of”
Poeme de Liviu Capșa
Cronica literar
ă
de Daniel Cristea-Enache: Computeristul nostru
Varujan Vosganian: Bulai, Doamne!
Cartea de poezie
Andrea H. Hedeș: Neliniști
Cronica ideilor
de Sorin Antohi: Culianu – vie
ț
ile postume (II)
Horia Gârbea: Camil Petrescu, adevărata eroare
Ex libris
de Mircea Anghelescu: G. Ibrăileanu – 150
Interviurile R.l.
Oliver Jens Schmitt în dialog cu Cristian Pătrășconiu
Timp retr
ă
it
de Alex Ștef
ă
nescu: Greșeala făcută de mama
Tabela de marcaj
de Horia Alexandrescu: Cupa consolării
Bucure
ș
ti, kilometrul zero de Corina Ciocârlie: Via
ț
a la castel (II)
Divaga
ț
ii
de Ioan T. Morar: Comisia pentru legat prietenii
Mircea Coloşenco: Nicolae Iorga, „fratele păgân“ al românităţii (6 mai 1871-27 noiembrie 1940)
Vasile Spiridon: Jocuri de rol
Nominalizări la Premiile Uniunii Scriitorilor din România pentru anul 2020
Efectul de ecou
Cristian Vasile: Balcanii: epoca postimperială
Avanpremier
ă
editorial
ă
Amos Oz.
Aceeași mare
. Traducere din limba ebraică de Marlena Braester
Simona Preda: Monumentele, prizonierele istoriei
Adrian Lesenciuc: Rusia lui El
țî
n. O heteroimagine ficțională
Liana Tugearu: La operă, la operă, în sfârșit din nou la operă
Cronica muzical
ă
de Dumitru Avakian: Concursul Enescu, o cale spre normalitate